Followers

Saturday 26 May 2012

Pesakit biadap. Tempiasnye sampai kat kita.. :(

Sedih ngan perangai patient skg neh. Tatau hormat langsung! Kita bukan nak mendiskriminasi sesiapa tapi.. Macam neh dia balas ape yang kita buat kat die.

Kisahnye, pegawai yang jaga weekend hantar patient spub ke klinik lain. Ok fine. Ade tulis dalam communication book. Ok fine. Tapi aku btol2 ingat yang patient akan datang balik untuk kutip spub form die untuk bawa ke sana. Aku tak sangka plak die tros ke klinik lain. Mmg la aku tak sediakan form die.. Aku tak perasan. Aku tak rasa salah aku. Slalunya kalau patient tros ke tempat lain. Orang yang menghantar perlu selesaikan semuanya. Tapi pass kat aku. Bila pass kat aku harusla aku ingat patient tu akan datang balik macam yang slalunya patient2 lain buat. Neh patient call da maki2 kita.. Macammane tu?  Pegawai klinik lagi satu tu pun satu hal. Patient datang tiga hari berturut-turut. Takkan takde rasa civil nak call pegawai kat klinik lagi satu. Tak faham aku. Kesimpulannya, aku tatau la apa nasib aku bila jumpa patient nnti. Dia da threaten2.. Aku rase nak nangis. Tak tau nak btaw bos dlu ke atau report polis ke macamamne. Yang pastinya aku akan simpan msg threaten tu.

Sakit hati aku. Sedih. Kita da tolong dia bagai. Macam tu dia balas kat kita?!

Aku bukannye nak selitkan pandangan negatif ke ape. Tapi, kalau da bekas penagih. Mesti ada perangai tak elok. Bila maki orang da tak ingat da. Benda kecil tapi disusah susah kan. Kalau call aku hari first tu lagi. Da selesai da masalah neh. Sekejap je..

Aku tanak fikir apa2 skarang. We will wait and see~

Penagih dadah yang semakin ramai. Dibantu dengan gembiranya oleh kerajaan kita sampai petugas-petugas lain plak yang jadi hamba untuk bekas2 penagih kita neh. I have no other comments!

I know Allah will always with me!

p/s: abg, i love u ;')

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers