Followers

Monday 16 December 2013

Sewing project : cloth pad and panty liner

Assalammualaikum,

Sorry last post kedengaran sgt emo. PMS rupenya. Keesokannya tros period sye dtg.. Huhu. Bermaksud clomid 2nd cycle sye: failed :( (sye akan post satu entry ttg cycle clomid sye insyaAllah in my next post)..

Sedih mmg sedih. Takde rezki lagi. Kne banyak doa lagi la tu ;) insyaAllah mohon rezki kami suami isteri dipermudahkan..

Enough with all of the sad story..

Hehe.

Just nak kongsi project terbaru saya!!

Cloth pad/panty liner. Disebabkan banyak sgt cerita-cerita ngeri pasal commercial pad kat luar sana. Jadi, sye ambil keputusan utk try guna cloth pad buat sendiri. Easy measy. Environmental green. Safe enough for our health. Dan yang paling penting. Jimat! :p da gne basuh sidai dan gne je balik.. Mle2 guna agak geli.. Ye la. Best tak? Tak bocor ke? Xsusa ke nak basuh? Macam-macam soalan blegar-legar dlm kepala sye ni.. Tp alhamdulillah, setakat ni sye rasa ok je.. Tak de la bocor ke ape. Untuk time period sye design lain sket :p insyaAllah sye akn post dalam post akan dtg..

On material used, sye gne flannel utk wing dan alas depan. Utk layer yang menyerap sye gne kain bamboo terry (nama macam woww! Sbnrnye tuala je ;) )..




1)

Cari pola yang anda berkenan. Mind that u have to try quite a few patterns before korang finally jumpa yang bersesuain. Bagi sye, ni sme dugaan. Mne boleh dapat yang sesuai dgn petik jari je kan.. >_<

2)




Y ni layer utk serapan




Bahagian wing




Bahagian serapan - 4 lapis

3)

Jahit semua bahagian


Tadaa! ;))








Sye ade buat beberapa batch baru. Kalau berkesempatan sye akan post..

Till then,
Luv ;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 comments:

Unknown said...

Wah menariknya....suka2!

Unknown said...

menarik!!
tapi kalo heavy period x bocor ke?
mana dpt pola tu??

Anonymous said...

puas gak cri pola ni tp x dpt le... boleh emel kpd sy?

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers