Followers

Wednesday 17 April 2013

Renungan bersama

Kadang-kadang kita mudah terpengaruh dgn apa yang disukai oleh org kesayangan kita tanpa mempedulikan buruk atau benar sesuatu tu. Share dan like apa yang disukai mereka sedangkan kita tau benda tu salah. Hidup ni kena berperinsip. Kalau bakal pasangan/pasangan kita tak betul hala tujuannya. Kita tak boleh simply kata: 'i pn tak perfect, agama pn tak kuat mana'. Membenarkan walhal kita tau apa y pasangan kita buat tu salah. Hubungan macam ni takkan sampai ke mana. Kesimpulannya: jadi org y berperinsip, jgn terlampau sygkan seseorang sampai tak dapat nak bezakan y baik dan buruk.

~Find someone who will bring u closer to Allah, the one that will be ur best friend and companion, who brings u true love, mercy and tranquility, who will support u on the path to jannah, who cares abt u and the ppl u love and the things u love to do, the one who will love u and be patient, caring and understanding with u in easy and difficult times, who will be the best mother/father to ur children, who will enjoy the simple but beautiful things in life, who will help u be a better person, who u will grow old and be happy with..

~ (Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.
(An-Nuur 24:26)~

~“Dinikahi wanita itu kerana empat perkara; kerana hartanya, keturunannya, kecantikkannya dan agamanya. Maka pilihlah dalam hal keagamaannya. Nescaya beruntunglah kedua-dua tanganmu.” (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)~



Till then,
Luv, xoxo ;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers